På lördagen den 10 oktober upptäckte vi ett större oljeutsläpp i Långholmskanalen i närheten av vår sjösättningsbrygga. Vi anmälde det till 112 vilket gjorde att efter en stund anlände polis, kustbevakning, brandkåren och Stockholm hamn som studerade utsläppet. Det slutade med att vår sjösättningsvagn blev misstänkt att ha orsakat utsläppet På uppmaning av polisen gjordes en inspektion och test av en oberoende hydraulik firma. På måndagen den 12 oktober kontaktade vi ett företag som kom och testade vagnens hydraulik och skrev ett intyg som visade att det inte finns någon läcka på vagnen som skulle ha kunnat orsaka det stora utsläppet. Vid testet visade det sig att en cylinder hade under tryck en minimal läcka på c:a en droppe per minut. Detta åtgärdades samma dag.
-
Senaste inläggen
- Stöttor som glappar- risk för olyckor
- Pubkväll – Göta 30a
- Kallelse till beslutande Höstmöte 12 november
- Ljusspår på Långholmen 24/10 18:30-20:30
- Stängning av Jungfruholmarna lördag 19 oktober
- VAKE Antifrys och MiljöINFO
- Torrsättningslista version 5
- Torrsättningslista, version 4.
- Torrsättning version 3
- Resultat Korv&paket och årets kvällskappseglingar
- Uppdaterad torrsättningslista
- Korv och paket 14 September
- Torrsättning
- Resultat kvällskappsegling 3 september
- Bli traktor- eller vagnförare, klubbarbeta, kappsegla, torrsättning
Aktuellt
Facebook
Prenumerera på bloggen via e-post