På lördagen den 10 oktober upptäckte vi ett större oljeutsläpp i Långholmskanalen i närheten av vår sjösättningsbrygga. Vi anmälde det till 112 vilket gjorde att efter en stund anlände polis, kustbevakning, brandkåren och Stockholm hamn som studerade utsläppet. Det slutade med att vår sjösättningsvagn blev misstänkt att ha orsakat utsläppet På uppmaning av polisen gjordes en inspektion och test av en oberoende hydraulik firma. På måndagen den 12 oktober kontaktade vi ett företag som kom och testade vagnens hydraulik och skrev ett intyg som visade att det inte finns någon läcka på vagnen som skulle ha kunnat orsaka det stora utsläppet. Vid testet visade det sig att en cylinder hade under tryck en minimal läcka på c:a en droppe per minut. Detta åtgärdades samma dag.
-
Senaste inläggen
- Barnstuga på lördag – Ni fixar båt – vi fixar barnen
- Årsmöteshandlingar, digitalt, med rättelse i valberedningens förslag
- Pubkväll, Årsmöte, Avier, Sjösättning
- Pubkväll den 22 februari – Allt du behöver veta om K-märkta båtar
- Toatrassel och lösa stöttor
- Vårens Avier är ute! Påminnelse om kalendarium, sjösättning och klubbarbete
- Klubbarbete, årets sista?!?
- HÖSTMÖTE TISDAG 14 NOVEMBER 19.00
- Långholmskommittén berättar
- Hösten är här, töm din båt innan någon annan gör det!
- Pubkväll den 26 Okt
- Vake antifrysvätska söndag 8/10 och 15/10 kl. 12-15 vid Spinnhuset
- Torrsättningslista v3
- Barnklubb 29 Okt
- Stängning av Jungfruholmarna lördag 14/10
Aktuellt
Facebook
Prenumerera på bloggen via e-post