På lördagen den 10 oktober upptäckte vi ett större oljeutsläpp i Långholmskanalen i närheten av vår sjösättningsbrygga. Vi anmälde det till 112 vilket gjorde att efter en stund anlände polis, kustbevakning, brandkåren och Stockholm hamn som studerade utsläppet. Det slutade med att vår sjösättningsvagn blev misstänkt att ha orsakat utsläppet På uppmaning av polisen gjordes en inspektion och test av en oberoende hydraulik firma. På måndagen den 12 oktober kontaktade vi ett företag som kom och testade vagnens hydraulik och skrev ett intyg som visade att det inte finns någon läcka på vagnen som skulle ha kunnat orsaka det stora utsläppet. Vid testet visade det sig att en cylinder hade under tryck en minimal läcka på c:a en droppe per minut. Detta åtgärdades samma dag.
-
Senaste inläggen
- Korv och paket 16 September
- Torrsättning
- Resultat kvällskappsegling 3 september
- Bli traktor- eller vagnförare, klubbarbeta, kappsegla, torrsättning
- Seglingstisdagar!
- Sensommar, kappsegling, klubbarbete, torrsättningsplaner och ny tf. Långholmschef
- Pirathelg 24-25 augusti
- Kräftskiva
- Jungfruholmarna får beröm
- Kvällskappsegling Göta SS i augusti och september
- Midsommar! och planer i höst
- Midsommar på Jungfruholmarna
- Aktuella medlems- och båtlistor
- Kvällssegling tisdag 4 juni och 11 juni
- Seglingskvällar tisdagar i maj/ juni med Göta SS
Aktuellt
Facebook
Prenumerera på bloggen via e-post