Kvällens PUB-värdar Joel Blom och Petter Lindgren hade väntat sig en något
större anströmning, men vi blev i allafall 10 gäster.
Fransk fisksoppa med aioli, bröd och smör, öl, vin och kaffe på maten,
Utsökt! Där gick ni miste om något.
Lars Nordlund visade många fantastiska bilder från seglarfesten i Nynäshamn
i somras, 100-årsjubileet av OS-seglingarna 1912, samt även från
eskaderseglingen ”Sveriges Klassiska Fritidsbåtar”, från Oskarshamn till
Nynäshamn. Mycket fotograferat av Malin Collin.
Eskaderseglingen leddes av MARIA KRISTINA, Limhamn, Lars Nordlunds ketch.
En något mindre båt i Sällskapets eskader är Nordlandsbåten 1, Kvitungen,
egenhändigt byggd av Anneli Lundstedt på Skeppsholmen. Den är 6 meter lång,
lika lång som Götas första lottbåt från 1907. Även Nordlandsbåtsinnehavare
kan ta en bärs!
Dieter var där!
-
Senaste inläggen
- Seglarmingel i Spinnhuset
- MiljöNytt med arbetstillfällen
- Inspiration ifrån veckans kappsegling
- Midsommar på Jungfruholmarna
- Kvällskappseglingarna igång
- Traktorn fixad!
- LOVA bidrag för sanering
- Veckans sjösättningar pausade – traktorn fortsatt trasig
- Ett skepp kommer lastat…
- Bojkoll 2026
- Öppning av Jungfruholmarna lördag 2 maj
- Årets brygglista
- Årsmöte 10 mars!
- Avier, klubbarbete, årsmöte och sjösättning
- Seglarläger på Jungfruholmarna
Nyhetsbrev från förbunden
Facebook
Prenumerera på bloggen via e-post



