Motioner, årsmöte, PUB med mera

Motioner till årsmötet

Nu är det snart årsmötesdags vilket innebär att det är hög tid för motioner. Senast 1 februari ska motioner vara styrelsen tillhanda för att tas upp på årsmötet. Motioner skickas till sekreterare@gotasegelsallskap.se alternativt till Götas korrespondensadress Kontakt | Göta Segelsällskap (gotasegelsallskap.se) Du som ska skriva en motion tänk på att den ska behandla ett ämne, och ha ett konkret förslag att rösta om, om du har flera ämnen får du skriva flera motioner. Du kan söka på nätet och få konkreta förslag på hur en motion skrivs. Årsmötet är 14 mars.

Kalendariet

Kalendariet uppdateras löpande, vi slår ett slag för

• Nästa PUB 16 februari- mer info kommer
  • Sjösättning och datum för undanplockning, markera i din kalender redan nu! För sjösättning råder typ omvänd ordning, du som tog upp sist går i först. Vet du att du ska vara borta en av de tre helgerna och inte kan styra över det, meddela varvschefen via mejl nu, varv@gotasegelsallskap.se
  • Avgiftsinformationen är uppdaterad och där finns nu den nya eskaderavgiften som antogs på årsmötet 2022 frågor om avgifter ställs till ordforande@gotasegelsallskap.se
  • Klubbarbete, årets första klubbarbeten är igång. Först ut var tvättning av Spinnhusets fönster! Information om hur du anmäler ditt intresse för i vilken kommitté du vill göra klubbarbete i kommer sättas upp i spinnhuset. Har du frågor kan du vända dig till klubbarbete@gotasegelsallskap.se eller vice ordförande Hans Jeppson

Varvet

Föredömligt få sladdar sitter kvar i elskåpen, vid hemgång, bra jobbat! Påminner om att laddning av batterier enbart får ske medan du är kvar på varvet.

Vi behöver nya starka insatser i styrelsen

Sällskapets valberedning har gjort ett jättefint jobb inför årsmötet 2023, men vi har fortfarande behov av att fylla rollerna Varvschef och Kassör. Två otroligt viktiga roller för Göta SS. Men de går att forma efter dig som vill axla dem. Tex kan varvschefsrollen bli mer administrativ, vår nuvarande “doer” till varvschef vill ju vara kvar i kommittén. Det finns ingen direkt kravprofil, har du viljan och lite tid så löser det sig. Rollerna ska kunna anpassas till såväl heltidsjobb som familjeliv. Du som är det minsta nyfiken kan höra av dig till valberedningen. Du hittar kontaktuppgifter längst ned på sidan funktionärer Funktionärer | Göta Segelsällskap (gotasegelsallskap.se)

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.